БУЛІНГ І КІБЕРБУЛІНГ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ШЛЯХИ ЗАПОБІГАННЯ

УДК 343:340.65                                                                                                                                                                                      ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)

ORSID: 0000-0002-0208-2500

ORSID: 0000-0003-0883-9073

DOI 10.37566/2707-6849-2021-1(34)-4

 

Катерина КАТЕРИНЧУК,

професор кафедри приватного та публічного права Навчально-наукового інституту права та сучасних технологій навчання Київського національного університету технологій та дизайну, доктор юридичних наук, доцент

Ольга МАЦЮК,

студентка Навчально-наукового гуманітарного інституту Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського

 

БУЛІНГ І КІБЕРБУЛІНГ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ШЛЯХИ ЗАПОБІГАННЯ

 

У статті розглядаються питання булінгу та кібербулінгу. Проаналізовано результати анкетування та зроблено висновки щодо подальшого запобігання цим явищам та вдосконалення методів протидії їм. Наводяться приклади спеціальних методик діагностик, які допоможуть з’ясувати соціально-психологічний клімат у закладах освіти, тому що булінг і кібербулінг поширюються та негативно впливають на майбутнє особистості. Встановлено, що моральні принципи потрібно прищеплювати дитині змалку, а розуміння та допомога від вчителів та батьків повинні бути невід’ємними складовими її соціалізації.

Ключові слова: булінг, кібербулінг, насилля, агресивна поведінка, Інтернет-мережа.

 

References

Matsiuk O. Psychology of Juvenile Offenders. Socio-Psychological Problems of Society: materials of the international Scientific and Practical Conference. Kyiv. April 10, 2020. Kyiv: Tavrida National V.I. Vernadsky University, 2020. 256 p. [ukr.]

Craig G.  Development Psychology. Peter, 2000. 992 p. [rus.]

Tilkina N. About Bullying and How to Overcome It. Important to children, young people and adults. Kyiv: State Institute of Family and Youth Policy, 2020. 40 с. URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiy0OC_oLtAhWN2aQKHa4oDGAQFjACegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fdismp.gov.ua%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdownload-attachments%2Fincludes%2Fdownload.php%3Fid%3D1331&usg=AOvVaw3SFyGTMzbwJOt9qxYUoxfs [ukr.]

Katerynchuk K. Criminal-Law Protection of Human Health: Doctrinal, Legislative, and Law Issues: doctor of Law. 12.00.08. Kyiv, 2019. 559 p. URL: http://www.nusta.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/Катеринчук.pdf [ukr.]

Naidenova L. Cyberbullying orInternet Aggression: Ways of Recognition and Protection Children. Institute of Social and Political Psychologyof National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Series «Media Education to Help a Teacher». Kyiv, 2014. 110 p. URL: http://mediaosvita.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/kiberbulling-abo-agresiya-v-interneti-sposoby-rozpiznannya-i-zahyst-dytyny-.pdf [ukr.]

According to the chat-bot «Kiberpes» created to cope with cyberbullying, 50% of Ukrainian teenagers have been victims of this phenomenon. Official website of the Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/50-pidlitkiv-v-ukrayini-buli-zhertvami-ckuvan-v-interneti-prezentovano-chat-bot-kiberpes-dlya-dopomogi-u-borotbi-z-kiberbulingom [ukr.]

Kravchuk A. Cyberbullying and Right to Security. Law Online Journal. 2016. № 1 (551). [ukr.] URL: https://yurgazeta.com/publications/practice/inshe/kiberbulling-ta-pravo-na-bezpeku-.html [ukr.]

Miheeva O., Kornienko M. Cyberbullying as Socio-Pedagogical Issue. Young Scientist. Kyiv, 2018. №1 (63). P. 247–251. [ukr.]

Report on juvenile offenders for 2019. Official website of Judiciary of Ukraine.URL: https://court.gov.ua/inshe/sudova_statystyka/rik_2019. [ukr.]

Naidenova L., Bukina Y., Grigirivskaya L., Dyatel N. Module 3. Diagnostics of Bullying in Educational Institution. URL: https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/main/deps/ps/buling/module3/konspekt.pdf [ukr.]