НАПРЯМИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНСТРУКТИВІСТСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ В ПІДГОТОВКУ СУДДІВ: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ

 

PDF

УДК 340:37.02

ORCID: 0009-0007-3895-1097

DOI 10.37566/2707-6849-2025-1(50)-6

 

 

Сергій ГЛУБОЧЕНКО,

голова Жовтневого районного суду Миколаївської області, старший викладач Чорноморського національного університету імені Петра Могили, тренер Національної школи суддів України, кандидат юридичних наук

 

НАПРЯМИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНСТРУКТИВІСТСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ В ПІДГОТОВКУ СУДДІВ: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ

 

У статті проаналізовано напрями впровадження конструктивістського підходу до навчання дорослих, а саме працівників судової гілки влади. Метою статті визначено аналіз конструктивістської парадигми в освіті дорослих та розробка рекомендацій щодо впровадження конструктивістських освітніх методів у підготовці працівників судової гілки влади. Автор послідовно аналізує методики навчання на основі запитів, проблемно-орієнтованого навчання, проєктно-орієнтованого навчання та кооперативного навчання та пропонує рекомендації щодо їх впровадження в навчальне середовище.

Ключові слова: підготовка суддів, тренінги НШCУ, конструктивізм, навчання юристів, навчання за запитом, проблемно-орієнтоване навчання, проєктно-орієнтоване навчання, кооперативне навчання.

References

Hvozdetskyi A. «Today’s judge education is focused on practical needs of judges» – Mykola Onyschuk. Legal Practice. 12.11.2024. URL: https://pravo.ua/sohodni-suddivska-osvita-ieoriientovanoiu-na-praktychni-potreby-suddiv-mykola-onishchuk/

Brame, C. J. (n.d.). Active learning. Vanderbilt University. URL: https://cft.vanderbilt.edu/ wp-content/uploads/sites/59/Active-Learning.pdf

Zhou, M., & Brown, D. (2015). Educational learning theories: Education open textbooks. Galileo Open Learning Materials. URL: https://oer.galileo.usg.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1 000&context=education-textbooks

Shvay R. Constructivism and the educational process. Humanities Relevant Issues. 2020. Issue. 29. V. 4. P. 228–232. URL: https://www.aphn-journal.in.ua/archive/29_2020/part_4/37.pdf

Honcharenko O. Educational contexts of constructivism (conference review March  16- 17, 2017, Szczecin University, Poland). Philosophy of Education. 2017. № 2(21). P. 162–168. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/29274/Honcharenko%20O. pdf?sequence=1&isAllowed=y

Golder, J. (2018). Constructivism: A paradigm for teaching and learning. International Journal of Research and Analytical Reviews, 5(3), 678–686. URL: https://ijrar.org/papers/IJRAR1903214. pdf

Barron, B., & Darling-Hammond, L. (2008). Teaching for meaningful learning: A review of research on inquiry-based and cooperative learning. Edutopia: The George Lucas Educational Foundation. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED539399.pdf

Bloom’s Taxonomy. (n.d.). URL: https://www.kirklees.gov.uk/beta/adult-education/pdf/BloomsTaxonomy.pdf

Zohar, A. (2013). Inquiry learning as higher-order thinking: Overcoming cognitive obstacles. In Part 3. What issues arise with inquiry learning and teaching (pp. 405–424). URL: https://www. aaas.org/sites/default/files/s3fs-public/InquiryPart3.pdf

Burton, E. (2010). Research brief: High-level thinking and questioning strategies. Educational Partnerships Inc. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED537922.pdf

Theory and practice of organizing the independent work of university students: monograph / Ed. O. A. Konoval. Kryvyi Rih: Kyryievskyi Publishing House, 2012. 380 p.

Parpan U. Legal education reforming: foreign experience and Ukrainian realities. Bulletin of Lviv Polytechnic National University: Law. 2017. № 861. P. 320–327. URL: https://science. lpnu.ua/uk/law/vsi-vypusky/vypusk-1-nomer-861-13-2017/reformuvannya-yurydychnoyi-osvityzarubizhnyy-dosvid-ta

Roskopina Y.O. Professional training of lawyers at the USA universities: dissertation abstract for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences. Pereyaslav-Khmelnytskyi, 2014. 21p. URL:  https://ehsupir.uhsp.edu.ua/server/api/core/bitstreams/f5394cfd-460a-4e6e-9438- c36de0e98988/content

Glubochenko S., Lebedeva H. The implementation of the case study method in NSJU training as an element of special training of judges. High Qualification Commission of Judges of Ukraine Herald. 2018. № 3. P. 24–27. URL: https://vkksu.gov.ua/sites/default/files/vkksu_ announcer_2018_03.pdf

Fuley T. Judicial training in the context of the Ukraine accession to the EU. Slovo of the National School of Judges of Ukraine. 2024. № 2(47). P. 17–28. URL: https://slovo.nsj.gov.ua/ images/pdf/2024_2_47/02fuley.pdf